joen groet ’s ochtends de tijden

Wat een vreemde tijden, denkt het jongetje in mij. Dag grotemensenwereld. Dag achtbaan, met je bochten en grillen. Dag opportuniteit, en hallo daar! horde op de weg. Wat hou ik ervan met de souplesse van een hert over je heen te springen in een bedauwd, kabouterrijk bos. En wat stralen die zonneslierten daar koninklijk door het gebladerte.

Welkom thuis, denkt de kleine jongen in mij. Zet je neer in mijn ridderlijke graszaal en pluk een kopje thee of laaf je aan de sterrenvijver. Bouw een rood huis en laat er gele mannetjes in wonen. Kijk rustig rond, kies dan een speeltuig uit – het lachende vliegtuig? het eenogige hobbelpaard? de gekroonde kikker? – en laat me over een jaar weten in welk ver land het je gebracht heeft.

Geef een reactie

