Ik wil…

Götterdämmerung (Wagner)

  • Een nieuwe job (inhoud: schrijven of onderzoeken) binnen de drie maanden
  • Een rijbewijs, nog dit jaar
  • Een eigen huis, samen met Steven, binnen een jaar
  • Gestopt blijven met roken
  • Tekenschool volgen en weer stripverhalen maken (binnen dit en drie jaar)
  • Elk continent bereisd hebben voor mijn veertigste, te beginnen met een rondreis per auto door de VS
  • Een roman publiceren binnen de tien jaar
  • Over tien jaar freelance journalist in bijberoep zijn
  • Een opera van Wagner zien (foto: “Götterdämmerung”, het vierde en laatste deel van “Der Ring des Nibelungen”, binnenkort in de Vlaamse Opera te zien en voor mijn neus uitverkocht…)
  • Twee kinderen, van twee verschillende continenten
  • Nog minstens drie talen leren (volgend jaar Spaans of Italiaans, een paar jaar later Arabisch en erg graag Chinees) en mijn Duits bijschaven, omdat ik dat een mooie taal vind
  • Ooit in Manhattan wonen
  • Ooit een narratieve film maken
  • Ooit een taverne-annex-boekenwinkel openen (misschien in Manhattan)
  • Na mijn pensioen in Italië gaan wonen

Zo, dat is dan ook weer gepland.

Geef een reactie

