Santogold – ‘Santogold’

Fuck this, Nelly Furtado. De homecoming queen van alles wat naar pop, rock, hip hop en mindere goden ruikt, is op aarde geland en vaagt met haar eclectische debuut – Pop! Reggae! Hip hop! Dance! Indie! – al die stront van de planeet af.

Santi White, aka Santogold doet me vandaag inzien dat het lang geleden is dat ik echt wild werd van een plaat. Ik neem ‘Santogold’ en haar vijf planeetjes vanaf nu dan ook mee in mijn rugzak (‘Lights Out’ eet Arsenal op!) en naar de club (‘You’ll Find A Way’ rockt als spek en ‘Creator’ stapt over Timbaland heen als was het een uitgemolken hype!), in winter (‘My Superman’ straalt op besneeuwde velden!) en zomer (‘Shove It’ giet cocktails en palmbomen in mijn oren, terwijl ‘Say Aha’ me pijpt op een wit strand!) en altijd, overal.

Bangelijk. En dat woord gebruik ik eigenlijk niet graag.

Geef een reactie

