iMac

Heb ‘m net zien staan. Heb ‘m bijna meegenomen – tegen beter weten in, zo met de financiële feesten voor de deur. Heb ‘m dan toch maar achtergelaten. Arme jongen.

Zodra ik genoeg gespaard heb, zal-ie pronken op mijn bureau en zal ik schitteren van trots. Vaarwel pc! Vaarwel lompe kast en draden! Vaarwel Bill Gates! Hallo design, hallo mogelijkheid om drie programma’s tegelijk te openen zonder te moeten hard resetten, hallo plaats op mijn bureau, hallo gigantisch scherm, hallo geheugen, hallo gemak en hallo algeheel gevoel van sprankelende Neuigkeit! Hallo 21e eeuw!

Hallo, nieuwe iMac.

  1. Jan

    Waarom? Omdat een pc veel makkelijker uitbreidbaar is. Omdat daar veel meer software op draait. Omdat meneer Apple niet moet onderdoen voor meneer Gates, maar dat niet toegeeft.
    Toegegeven, het is een mooi ding, maar na één of twee jaar heb je er niets aan. Idem voor de iPhone en iPod en zo…

  2. Jan

    ach ja, eindeloze discussie natuurlijk. Maar een toestel dat niet uitbreidbaar is is na enkele jaren compleet verouderd, zeker als je er recentere besturings- (denk Leopard) of grafische programma’s op wil draaien, het lijkt me niet ideaal -zeker niet als je de prijs bekijkt.

    Overigens: iPod en iPhone => batterij is na twee jaar gebruik versleten en kan niet vervangen. En ik dacht dat Steve Jobs een hart voor het milieu had?

Geef een reactie

