Het

Een tot nog toe immer intrigerende vraag: is het nu ‘de’ of ‘het’ weblog?

De regels der democratie ten spijt – ‘de’ weblog was altijd dominant en dus waarschijnlijk juister, hoewel zowel ‘de’ als ‘het’ altijd heeft gemogen – vind ik ‘het blog’ en ‘dit blog’ mooier. Ik bleef daar dan ook altijd aan vasthouden, hoewel ik ‘het’ steeds minder vaak hoorde of las. Ik begon me wat eenzaam te voelen. Het begon me zelfs te dagen dat ik mijn starheid maar moest verlaten en maar moest toegeven aan de wet van de sterkste.

Maar kijk. Met het invloedrijkste blog in Vlaanderen staat Michel me nu – meer dan waarschijnlijk onbewust – bij. Kijk maar in de hoofding. Nu ‘de’ sterkste wat minder sterk is, en de ‘hets’ wat talrijker zijn, is mijn starheid lekker gevoed.

Puh.

Eén reactie

Geef een reactie

