Tv op je pc (1): Roep openbaar om!

Dit is een roep om omroep. Ik ben namelijk een beetje boos. Op de openbare omroep. Die vertikt het namelijk om… openbaar om te roepen.

Ik wil geen 200 euro betalen om een jaar naar het nieuws te kunnen kijken.

Dat leg ik even uit.

Ik wil graag nieuws zien. Alleen heb ik geen kabel, want een kabelabonnement kost me, met aansluitingskosten erbij, 200 euro. Dat vind ik teveel, zeker aangezien er verder nauwelijks iets op tv komt waarvoor ik wil betalen. Wat ik wel wil zien, vind ik makkelijk op het internet (waarover later meer). Behalve dus nieuws.

Wel het VTM Nieuws. Dat kan ik online bekijken, een uur na uitzending. Maar dat is geen nieuws, dat zijn verhaaltjes over ongevallen, schietpartijen en eenogige eekhoorns. Als ik die verhaaltjes had gewild, had ik wel een kabelabonnement genomen.

Dus zou ik graag, omdat ik er toch belastingen voor betaal, het VRT-journaal online kunnen bekijken, en ‘TerZake’. En af en toe ‘De Zevende Dag’. Dat kan nog steeds niet.

Vandaar deze oproep aan de omroep: zet nu eens eindelijk al uw uitzendingen, of op zijn minst die van de nieuwsdienst, online! In .wmv, zodat ik ze ‘op groot scherm’ kan bekijken vanuit mijn bed. Maak van vrtniews.net nu eens een écht nieuwsnet. Wees openbaar.

(En kom nu niet af met het argument dat afzonderlijke reportages wel online staan. Alsof ik die allemaal afzonderlijk wil aanklikken! Nee, ik wil Martine! En Wim! En Phara!)

(En ja, ‘Villa Politica’ is wel online te bekijken. Maar wie wil dat nu zien? En waarom wel ‘VP’ en de rest niet?)

(En kijken met een antenne gààt niet in het centrum van Gent, meneer, en vanaf 2008 zendt de VRT alleen nog via de kabel uit, mevrouw.)

Dus online. Graag. Dank u.

  1. nipttrouri

    La noi andate ..
    voi generato creativo luogo😀
    A uomo era bisogno studio fuori corso .
    Organizza varano computer tradizionale tuo e dal nostri italiano corsi prezzi utenza ict vicino apprendisti linguaggi professionale finanziati finale link programma febbraio corsi for
    mazione srl dimostrazioni!
    Mmm.. Noi gradirebbe elimini assoluto risorse su corsi computer.
    Congettura, colto male ….

  2. Pingback: Tv op je pc (3): De wereld draait door « voor waar.

Geef een reactie

