Voor jou

Tot nog toe heb ik altijd ‘u’ tegen ‘je’ gezegd.

Dat vind ik opeens te afstandelijk.

Jij bent niet alleen een lezer, niet zomaar iemand, maar iemand die ervoor kiest om na één zin nog door te lezen en dat siert je. Voor jou schrijf ik dit. Dit is dus voor jou.

Vanaf nu ben je dus gewoon ‘jij’ en ‘jou’. Niet omdat “de” mensen belangrijk zijn, maar omdat iedereen dat is. Niet alleen wie “de” is. Dat is dit blog.

Daarom wil ik ook, langs neus en ogen weg, zeggen: dank je omdat je de moeite neemt om dit te lezen. Nu je toch al zo ver bent gekomen.

En nu je nog verder kijkt dan je neus al langer was geworden: kijk eens naar buiten. Schijnt de zon? Ga dan naar buiten.

  1. mies°

    jej, word ik dan ook een jij?
    en wanneer was ik ooit een u? hoewel…
    bij nader raderdraaien van mn hersenkronkels ben ik misschien nooit objectief een u geweest, aangezien ik eerst al een jij was, voordat ik een u kon worden van deze blog.

    :o)

    nog mee?

  2. joen

    Jij was natuurlijk altijd al een jij. Maar als ik me tot onbekende mensen richt, is het moeilijk: ‘u’ of ‘jij’? Nu ben ik tot de conclusie gekomen dat ‘jij’ gezelliger klinkt. En daar houden we toch van?

Geef een reactie

