Rechts Vlaanderen

De laatste dagen is het hier stil geweest. De laatste dagen had u van mij allerhande analyses verwacht en die zijn niet gekomen. Dat komt omdat ik niet weet wat te zeggen.

Vlaanderen heeft, wat de “winnaars” ook mogen beweren, rechts gestemd.

Vlaanderen heeft vooral níet links gestemd.

Vlaanderen heeft gestemd op de partijen die een polarisatie tussen “wij” en “zij” belangrijker vinden dan een degelijk programma voor “wij én zij”, met een premier “voor ons” tot gevolg.

Even heb ik overwogen te verhuizen. Maar dan dacht ik: als iedereen die het beter wil, het opgeeft, wordt het nooit beter.

Dus bijt ik nu op mijn tanden en kom ik binnen twee jaar (voor de Vlaamse verkiezingen) nog eens op voor waar ik in geloof.

Geef een reactie

