Kiezen: Open Vld?

Toegegeven: het is de voorspelde verliezer. Het is de machtspartij waarmee zal worden afgerekend. De nederlaag is nabij, het verleden lelijk en Noël Slang Slangen overal krampachtig aanwezig.

Maar de campagne van Open Vld, die o-ver-al aanwezig is (ik sla mijn krant open: ziedaar; ik stap het bushok in: ziedaar; ik sla eender welk tijdschrift open, kijk tv, surf, adem en ziedaar: het woord ‘viraal’ in een nieuwe betekenis) is niet allen communicatief en visueel, maar ook inhoudelijk de sterkste. Tot het punt waar ze me bijna hebben overtuigd.

Want ook de nieuwe, progressieve koers van de ‘oud’ VLD (deze naamsverandering hield wel degelijk een aantal inhoudelijke keuzes in) ligt me. En ik ben – het is niet in om dat te zeggen – een voorstander van het vooruitstrevende paarse beleid. Ik denk dan ook dat een regering met of zonder VLD een fundamenteel ander beleid voortbrengt. En Verhofstadt is een van de bekwaamste politici die we hebben.

Toch stem ik niet op Open VLd en zal ik dat nooit doen. Ik heb er nu eenmaal lang over nagedacht en ben ideologisch níet liberaal.

Update: Liberalisme.

Geef een reactie

