Links, linkser

Linkst. Als het een woord was, zou ik me daar bevinden in het politieke spectrum. Tenminste als ik een aantal stemtests mag geloven. Eerst het kieskompas van ‘De Standaard’, nu ‘Doe de stemtest’

… en iets uit de wat eh… amateuristischere sfeer (no offense) wat zich ‘Kieswijzer’ noemt (via).

Eén trend moet zelfs u – ja, u daar: die blinde analfabeet zonder politieke interesse – opvallen: hoe rechtser de partij, hoe kleiner mijn overeenkomst. Waarin ik me ideologisch zeker kan vinden.

Alleen: ik stem strategischer, pragmatischer en gematigder dan ze me willen doen stemmen. En ik stem niet op Spirit, want ik ben liberaal noch vlaams-nationalistisch. En Anciaux… bleh. Waarmee u meteen kunt raden, als u goed hebt opgelet, welke partij al mijn stemmen krijgt.

Eén reactie

Geef een reactie

