Afterwork @ Eskimo

Leuk concept, die afterwork parties: ze zijn gedaan om 1u, zodat iedereen nog een béétje fatsoenlijk op zijn werk verschijnt de volgende dag, en bij deze editie in de Eskimofabriek waren er twee zalen en kon wie snel boekte gratis naar binnen. Toch een aantal tips aan de organisatoren:

  1. Vervang die homofobe nazi’s van buitenwippers door mensen. Eerst werd ik terug naar huis gestuurd omdat ik, godbetert, van die satanisch groene schoenen aanhad die weleens iemand ernstige tijdelijke blindheid konden toebrengen en omdat mijn mouwen niet lang genoeg waren. Toen ik na een garderobeswitch een uur later dan eindelijk binnen was, kon ik niet meer naar buiten met mijn vriendin-met-hoofdpijn, en mocht ik niet eens mijn arm uit de deur steken om mijn vriend zijn ticket te geven. Want ‘regels zijn er nu eenmaal’. Tsk.
  2. Doe iets aan het lokale broeikaseffect in uw etablissement. Ik ben er vrij zeker van dat de temperatuur op een bepaald moment 40 graden bedroeg, en de luchtvochtigheid hoger dan die wanneer ik gewoon in bad zit. Mijn lange mouwen – tja – plakten dan ook aan mijn lijf en mijn bril zakte constant van mijn neus. En dat vind ik niet leuk.
  3. Aan de dj’s: draai niet om het uur dezelfde muziek. Dat gaat niet.
  4. Aan de vriendelijke mensen achter de bar: werk een systeem uit dat er voor zorgt dat persoon A niet eindeloos moet wachten terwijl persoon B en C en D en E.., die na hem kwamen aanschuiven, voor zijn neus worden bediend.
  5. Als groene schoenen niet mogen, verbied dan op zijn minst ook ruitjeshemden. Ai ai. Zoveel ruitjeshemden. Meestal wit-blauw. En te veel VLD-gelkapsels. Mannen: doe daar eens iets aan! Laat uw vriendin u kleden! Bel een homo! Lees eens een boekske! Het stijlgevoelige deel van de mensheid zal u dankbaar zijn.

Met andere woorden: wat meer lucht(igheid) zou de sfeer zeker ten goede komen. Als al deze tips worden nageleefd, overweeg ik terug te komen. Dankuvooruwaandacht.

Update: met navolging van mies, die het allemaal nog dat tikkeltje dramatischer beschrijft.

Eén reactie

  1. mies°

    ohla, een persoonlijke vermelding! cool *grijns*
    een beetje drama maakt alles toch zoveel kleurrijker, nietwaar?!
    viel het op trouwens dat ik dit stukje schreef toen ik nog zwaar gedesillusioneerd en teleurgesteld was?

Geef een reactie

