Ik ben voor

Update: Zie later. Dit bericht werd ’07’ in tijden waarin het ertoe deed. Gelieve ons te verontschuldigen voor het ongemak.

Een bedenking die ik al maanden maak:

Waarom is het geen campagne ‘VOOR verdraagzaamheid’? Waarom moet het er één ‘TEGEN zinloos geweld’ zijn?

Ik ben VOOR samenleven en veel minder TEGEN polarisatie.

TEGEN iets zijn is net waar de meeste oorlogen mee beginnen: je bent TEGEN de ander, dus de ander kan niet anders dan TEGEN jou zijn.

TEGEN lokt negatieve(re) gevoelens, gedachten en gedragingen uit

VOOR lokt positieve(re) gevoelens, gedachten en gedragingen uit

en volgens mij willen we VOORuit

dus is het gebruik van het woord ‘TEGEN‘ volgens mij fout. Maar verder ga ik niet mierenneuken en ben ik helemaal VOOR deze campagne!

(afbeelding via allesovergent.be)

  1. Pingback: Ja? « voor waar.
  2. Pingback: Anders « voor waar.

Geef een reactie

