Auditief behang

Voor het geval u het zich afvroeg, of gewoon op zoek bent naar wat nieuw – al dan niet schreeuwerig – auditief behang: dit doet me de laatste tijd voornamelijk gaan of net zweven met mijn mp3-masjien.

  • The Killers: rock over de einder en een glooiende stem – download ‘All These Things That I’ve Done’ en doe het nu;
  • Imogen Heap: van zen over lichtsnelheid tot nestwarmte, immer gloeiend mooi;
  • Amy Winehouse: haar producer heeft begrepen dat de fifties in zijn, maar toch raakt ze je in merg en been met ‘Back To Black’;
  • Goose: zet een zonnebril op en doe een dikke jas aan, want dit is het coolste dat Vlaanderen ooit heeft gehad;
  • Joni Mitchell: haar best off wil ik nooit meer kwijt, het zijn onmisbare vlakten (waarbij je aan besneeuwde velden en kraaien denkt, maar je nimmer alleen voelt: alleen bewust) – je zult nooit meer anders willen dan louterende teksten, een gitaar en een grote madam;
  • Rammstein: altijd goed fout, maar je gaat wel übercool – mijden als je tegen ‘eins zwei drei‘ bent;
  • Gossip: de eerder vermelde funky chickadelics;
  • Vive La Fête: altijd als de zon schijnt;
  • The Knife: niet altijd en nooit als de zon schijnt
  • en Placebo: obligatoir.

Ik denk dat ik, pseudo-analytisch gezien, een onontwarbare smaak heb. Maar het rockt wel, als ik naar de bakker ga.

Geef een reactie

