Ellen DeGeneres

Het leuke aan de Oscars dit jaar en de reden waarom ik al drie uur lang met een verliefde grijns Youtubefilmpjes aan het bekijken ben, is dat mijn jeugdidool Ellen DeGeneres (die we in Europa vooral kennen als Dory uit ‘Finding Nemo’) ze mocht presenteren. Hoewel blijkbaar niet iedereen even tevreden was over haar presentatie, kon ze voor mij alvast niets verkeerds doen. Maar oordeelt u toch gewoon zelf, want ik wil een paar filmpjes met u delen.

1. Het beste van Ellens presentaties. Geen idee volgens wie, maar kom.

Ah, die Ellen. Wat was ik blij nog eens 9 minuten lang je stem te horen. Maar waarom ben ik zo’n Ellen-fan, vraagt u zich af? Hierom:

2. De geweldige en veel te vroeg overleden sitcom ‘Ellen’. De schande waarvan u ongetwijfeld op de hoogte bent, is dat de show werd afgevoerd toen Ellen zich op uiterst moedige wijze outte als lesbienne (waarmee ze eigenhandig een nieuw tijdperk inluidde).

3. Als u op Youtube op zoek gaat met de trefwoorden ‘ellen’, ‘ellen’ + ‘sitcom’, ‘ellen’ + ‘oscars’, enzovoort, hebt u nog een paar aangename uren in het verschiet.

En waar is Ellen nu mee bezig? Ze heeft haar eigen praatprogramma, ‘Ellen’, dat al meer dan 600 afleveringen telt en nog steeds loopt. En vorige zondag presenteerde ze een feestje in L.A., met allerlei filmsterren en zo. You go girl.

Geef een reactie

